News Flash:

Un pilot a evitat prabusirea unui Boeing 737 MAX, inainte de tragedia din Indonezia

20 Martie 2019
162 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7581 RON (+0.0021)
USD: 4.2739 RON (+0.0318)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Avionul Boeing 737 MAX 8, apartinand companiei indoneziene Lion Air, care s-a prabusit pe 29 octombrie, provocand moartea a 189 de oameni, a fost la un pas de dezastru si cu o zi inainte, fiind salvat de un pilot aflat in afara orelor de program.

Noile dezvaluiri intervin dupa ce expertii au anuntat deja ca au identificat ″similaritati clare″⁣ intre accidentul din octombrie si cel din 10 martie, cand un avion Boeing 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines s-a prabusit, 157 de persoane pierzandu-si viata.

Potrivit Bloomberg, ancheta privind prabusirea aeronavei Lion Air a scos la iveala faptul ca avionul a fost la un pas de prabusire si cu o zi inainte, pe 28 octombrie, din cauza unei probleme la sistemul automat de stabilizare in zbor menit sa impiedice intrarea avionului in picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).

Surse familiare investigatiei au declarat, pentru Bloomberg, ca in timpul unei curse de la Bali la Jakarta, un alt treilea pilot care se afla in cockpit, desi era in afara orelor de lucru, a identificat rapid problema si a reusit sa redreseze aeronava, care intrase in picaj.

Se pare ca acest pilot i-a sfatuit pe cei aflati la mansa sa dezactiveze motorul care o provocat picajul, o procedura cu care toti pilotii ar fi trebuit sa fie familiarizati, scrie sursa citata.

O zi mai tarziu, aeronava Boeing 737 MAX 8 pleca de la Jakarta la Pangkal Pinang, sub comanda unui alt echipaj, insa pilotii nu au mai reusit sa redreseze avionul, dupa ce acesta a intrat in picaj.

Pilotul Bhavye Suneja, de nationalitate indiana, a raportat atunci “probleme tehnice”, la cateva minute dupa decolare, si a cerut sa revina pe aeroport.

Turnul de control a permis revenirea, insa avionul a disparut de pe radar, prabusindu-se in Marea Java.

Aeronavele Boeing 737 Max 8 sunt dotate cu sistemul automat de stabilizare in zbor denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).

Acest sistem a fost conceput special pentru acest model de Boeing pentru a preveni un efect nedorit creat de motoarele mai grele si cu un diametru mai mare fata de cele ale precedentelor generatii de Boeing 737. Acest efect poate orienta botul avionului intr-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj sistemul MCAS pune avionul intr-un unghi de coborare pentru ca aparatul sa poata recupera viteza.

Dupa accidental din Etiopia, Agentia Europeana pentru Siguranta Aviatiei (EASA) a decis suspendarea zborurilor cu aparatele Boeing 737 MAX-8 si 9. La fel au decis numeroase alte tari din lume, precum Statele Unite, China, Indonezia, Singapore, Oman, Coreea de Sud si Mongolia.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

boeing 737 lion air prabusit oameni dezastru pilot
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1053 (s) | 23 queries | Mysql time :0.011496 (s)