News Flash:

12 Iunie 2012
3393 Vizualizari | 0 Comentarii
muntii Bucegi
Vara este cel mai potrivit anotimp pentru o incursiune la munte. Cea mai la indemana varianta este sa explorezi muntii Bucegi.

Iata cateva dintre cele mai populare trasee din Bucegi:

1. Busteni - Valea Jepilor - Cabana Caraiman

Marcaj: cruce albastra
Durata estimativa : 2 - 3 ore

Din gara Busteni cotesti la stanga pe B-dul Libertatii, pe care mergi 10 minute, pana ajungi intersectia cu Str. Industriei. Mergi pe aceasta strada pana la Hotelul Silva, acolo unde incepe traseul propriu-zis.

Se urmeaza traseul din dreapta (cel marcat cu cruce albastra). Dupa circa 20-25 minute de mers, se poate observa pe versantul opus Creasta Branelor si Creasta Mare a Portitei.

Dupa circa o ora de mers din Busteni, se ajunge in Valea Jepilor. Pe versantul opus se poate descoperi Cascada Caraiman. De la baza treptei stancoase a Cascadei Cariamna urci pieptis printr-un horn de mici dimensiuni, strabati o zona stancoasa si in cele din urma ajungi la Cabana Caraiman (2.025 metri altitudine).

2. Timisu de Sus - Cascada Tamina - Varful Piatra Mare

Marcaj: banda albastra
Durata: 4 ore

Traseul incepe la posta din Timisul de Sus. Se urmeaza drumul forestier de pe Valea Timisului. Pe partea dreapta vei descoperi o poteca marcata cu banda albastra care traverseaza raul Timisul Sec de Jos. Vei merge apoi pe marginea Paraului Pietrei Mici pentru a ajunge la cascada si cheile Taminei. Iti continui drumul si vei ajunge pe Valea Pietrei Mici si Piciorul Galbezei. Inainte de ajunge la Varful Pietrei Mari, vei parcurge o splendida pasune subalpina.

3. Busteni - Cascada Urlatoarea

Dificultate: punct rosu
Durata: 1 ora

Traseul Busteni - Cascada Urlatoarea poate fi considerat cel mai accesibil traseu din masivul Bucegi. Se pleaca de la statia de telecabina din Busteni si se parcurge drumul paralel de pe marginea apei. La un moment dat, se vireaza la stanga, se urca usor pana se ajunge la punctul "La Gratare", langa care se afla un apeduct si un mic canton. Urmeaza apoi o portiune de poteca aproape dreapta si in cele din urma se ajunge la cascada.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

muntii bucegi busteni valea jepilor cabana caraiman marcaj durata