News Flash:

Vezi ce destinatii noi apar pe tabelul de zbor al companiilor aeriene in 2012

8 Decembrie 2011
939 Vizualizari | 0 Comentarii
destinatii aeriene noi
Verona, Berlin, Palma de Mallorca, dar şi Veneţia sau Catania sunt primele destinaţii pe care pariază companiile aeriene în 2012, dar bătălia din ce în ce mai dură din transportul aerian ar putea aduce şi alte rute noi în orarul de vară al operatorilor aerieni.

Cele mai multe destinaţii noi în reţeaua de zboruri va introduce, din martie anul viitor, compania aeriană low-cost Blue Air, controlată de Nelu Iordache. După ce a renunţat la mai multe curse externe în urma procesului de restructurare prin care a trecut, Blue Air a programat curse noi, scrie revista Business Magazin.

Pe orarul de vară de anul viitor compania va avea zboruri spre Veneţia şi Catania. De asemenea, "vom reintroduce cursele Bucureşti-Lisabona, care vor fi operabile doar pe perioada verii", a declarat Florentina Tatu, director de relaţii publice la Blue Air. Din martie 2012 transportatorul introduce curse noi din Bucureşti către Veneţia de trei ori pe săptămână şi din Bacău către Veneţia tot de trei ori pe săptămână. Biletele sunt deja disponibile la preţuri începând de la 14,99 euro/segment de zbor, potrivit datelor de pe site-ul companiei aeriene. Mai mult, Blue Air va avea un nou zbor şi pe ruta Bacău-Catania, în perioada 25 martie - 27 octombrie anul viitor. Zborurile vor fi operate de trei ori pe săptămână.

Wizz Air spre 20 de destinaţii

Şi compania low-cost Wizz Air turează motoarele pe piaţa românească, de unde avioanele pe care le deţine vor zbura spre 20 de destinaţii externe din Bucureşti. În orarul de vară de anul viitor compania va opera zboruri şi spre Verona, cu plecare de pe aeroportul Aurel Vlaicu (Băneasa). Şi Palma de Mallorca, destinaţia de vacanţă care atrage 10 milioane de turişti anual, capitala regiunii autonome a Insulelor Baleare, este un nou pariu al Wizz Air. Din 23 iunie anul viitor compania va introduce două zboruri pe săptămână spre această destinaţie din Bucureşti. Tarifele pornesc de la 266 de lei pe o singură călătorie, cu taxele incluse, potrivit oficialilor companiei.

Ungurii vor introduce mai multe zboruri suplimentare din Bucureşti, dar şi de pe aeroportul din Timişoara spre Paris, Londra, Bologna, Roma şi Dortmund. Compania estimează că va transporta 400.000 de pasageri anul viitor din şi spre Timişoara.

Low-costul ungar a intrat pe piaţa din România în iulie 2006, stabilindu-şi prima bază operaţională în Bucureşti. Ulterior compania a mai deschis baze în Cluj-Napoca, Timi­şoara şi Târgu-Mureş.

Wizz Air a ajuns de la 17.000 de pasageri transportaţi în 2006 în România la un trafic de 2,1 milioane de pasageri anul trecut şi aşteaptă 2,76 milioane de pasageri anul acesta. Este astfel compania aeriană cu cea mai agresivă strategie de extindere pe piaţa locală.

Nu toţi mizează pe extindere

Pe piaţa aeriană low-cost mai operează compania GermanWings, iar oficialii companiei nu au anunţat nicio destinaţie nouă în programul de anul viitor.

Pe acelaşi segment, easyJet, care avea zboruri de pe aeroportul Henri Coandă (Otopeni), a anunţat că din ianuarie anul viitor se va retrage de pe piaţa românească. Compania a operat în ultimii patru ani şapte zboruri pe săptămână pe ruta Bucureşti-Madrid şi cinci pe Bucureşti-Milano, rute pe care s-au înregistrat 200.000 de pasageri în 2009, conform celor mai recente date disponibile.

Peter Voets, marketing manager pentru Elveţia, Austria şi Europa de Est în cadrul easyJet, susţinea că din cauza costurilor mari de operare nu este profitabil pentru companie să mai rămână pe piaţa locală.

Declanşarea crizei economice i-a scos de pe piaţă prima dată pe operatorii low-cost My Air şi Sky Europe, care s-au confruntat cu mari probleme financiare. Prezenţa şi dimensiunea competiţiei este un aspect la care se uită orice companie aeriană atunci când trebuie să decidă dacă introduce o nouă destinaţie, potrivit specialiştilor din domeniul industriei aeriene. Nu doar dimensiunea competiţiei este luată în considerare, ci şi volumul şi calitatea cererii în piaţa vizată, dar şi potenţialul de cotă de piaţă, potrivit lui Alexandru Dobrescu, country manager al Air France-KLM. Alte elemente luate în calcul sunt valoarea medie a documentului de călătorie, mixul de călătorii în clasa business/turişti, dar şi posibilitatea de dezvoltare în timp. Nu în ultimul rând sunt evaluate cheltuielile de operare în comparaţie cu veniturile realizate. În contextul neîndeplinirii acestor criterii, dinamica deschiderii de noi destinaţii sau renunţarea temporară la altele este o manifestare normală, necesară a companiilor aeriene.

Zbor nou spre Berlin, operat de Lufthansa

Grupul Lufthansa introduce în orarul de vară din 2012 prima cursă aeriană pe ruta Bucureşti-Berlin, care va fi operat cu o frecvenţă de patru zboruri săptămânale.

Israelianul Ofer Kisch, directorul Lufthansa pentru Europa Centrală şi de Est, susţinea în urmă cu câteva zile că datorită creşterii traficului cu 20% pe piaţa românească, va continua dezvoltarea în România prin introducerea de curse aeriene spre o destinaţie nouă, dar şi prin dublarea capacităţii de zbor pe ruta Sibiu-München. Anul trecut Lufthansa a transportat 615.000 de pasageri pe piaţa locală, cu 10% mai mulţi decât în 2009. În primele nouă luni ale acestui an avansul s-a ridicat la 20%.

Grupul Lufthansa operează din România 140 de zboruri săptămânal, dintre care 97 de curse Lufthansa, 44 compania Austrian Airlines şi 7 zboruri Swiss. Din punctul de vedere al numărului de zboruri operate, România este a doua piaţă ca importanţă în regiune după Polonia, unde numărul total de zboruri este de 216. Cota de piaţă estimată de oficialii Lufthansa pe piaţa românească de linie regulată este de 23%. Spre Berlin mai operează zboruri divizia low-cost a grupului, GermanWings, care are două curse săptămânal de pe aeroportul din Băneasa.

Companiile aeriene Tarom şi Carpatair nu au anunţat încă ce destinaţii noi au în plan pentru orarul de anul viitor. Compania de stat va creşte însă frecvenţa de zbor pe Bucureşti-Londra, pe care introduce a doua cursă de anul viitor. Pe această rută mai circulă compania British Airways.

 

Trafic în creştere pe aeroporturi

Traficul de pasageri în creştere raportat de companiile aeriene se vede şi în rezultatele aeroporturilor din ţară. Românii au călătorit mai mult cu avionul în ţară, dar şi în străinătate. În primele trei trimestre din acest an circa 6,8 mil. pasageri s-au îmbarcat sau au aterizat pe aeroporturile Henri Coandă, Aurel Vlaicu, Traian Vuia, aeroportul din Iaşi şi din Constanţa, potrivit datelor din piaţă. Pe aceleaşi aeroporturi erau raportaţi 6,3 mil. pasageri în ianuarie-septembrie 2010.

Anul trecut numărul total de pasageri înregistraţi pe toate aeroporturile din ţară era estimat la 10 milioane de persoane.

Pe aeroporturile bucureştene Henri Coandă (Otopeni) şi Aurel Vlaicu (Băneasa), cele mai mari din ţară, s-au înregistrat 5,7 milioane de pasageri în primele nouă luni ale acestui an, în creştere cu 6% faţă de aceeaşi perioadă din 2010, potrivit datelor trimise de Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti.

Pe aeroportul Traian Vuia din Timişoara s-au înregistrat 930.000 de pasageri în primele trei trimestre, mai mult cu 8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

10 mil. persoane numărul total de pasageri înregistraţi pe toate aeroporturile din ţară în 2010.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0719 (s) | 23 queries | Mysql time :0.010674 (s)