News Flash:

Vezi de ce trebuie sa citesti cu atentie contractul cu operatorul turistic

5 Septembrie 2012
990 Vizualizari | 0 Comentarii

Cand cumperi un produs turistic, ai adesea o lista cu intrebari pe care vrei sa le pui agentului respectiv. La final, odata ce platesti, primesti un contract de semnat. Oricat de anost ar fi acel contract, acesta trebuie citit in intregime, cu toata atentia. Exista o multime de lucruri care pot aparea pe parcursul calatoriei si numai atunci cand iti stii clar drepturile si responsabilitatile poti actiona corect si in timp util.

Continutul pachetului de servicii

Daca achizitionezi un pachet complex de servicii, este important ca pe contract sa figureze fiecare serviciu pe care il platesti, de la camera la excursiile optionale. Intreaba operatorul turistic cum va fi redactat contractul: in detaliu sau in forma "servicii turistice". Cand ajungi la destinatie, acest act este dovada ta ca ai platit pentru fiecare produs in parte. Chiar daca ghidul are deja o evidenta a platitorilor, nu strica niciodata sa ai propria ta hartie, dimpotriva.

Atentia pentru detalii

Cand platesti cazarea, pe contract ar trebui sa figureze tipul de camera pe care ai solicitat-o si platit-o: family room, single room, triple room, double room etc. In cazul in care apar probleme si hotelul nu dispune de camera care ti-a fost confirmata, nu tu esti cel care trebuie sa rezolve problema, ci personalul hotelier impreuna cu reprezentantul turistic.

Se poate intampla ca hotelul, reprezentatul turistic sau ghidul sa-ti propuna o varianta in defavoarea ta, pentru a rezolva rapid situatia. De exemplu, ti se poate propune sa platesti un supliment pentru o camera mai buna. Desi este o practica incorecta, intotdeauna exista riscul sa ai de-a face cu oameni neprofesionisti sau profitori. Cand ai actul in mana si stii care iti sunt drepturile, nu vei ceda in fata presiunilor.

Schimbarea spontana a programului excursiei

In cazul in care esti anuntat ca se schimba programul unei excursii, ai dreptul sa stii motivele acelei schimbari. In special daca se renunta la un obiectiv din program, trebuie sa cunosti motivele si eventual sa ti se propuna o alta varianta. Totodata, ai dreptul sa primesti banii inapoi in cazul in care ai platit deja pentru un produs pe care nu-l vei mai primi.

Procedurile in caz de reclamatii

In cazul in care se anuleaza zborul cu avionul, esti nemultumit de cazare sau ai alte nemultumiri legate de serviciile turistice, este foarte important sa cunosti politica companiei in ceea ce priveste reclamatiile. Pe contractul de servicii sunt trecute demersurile care se fac in astfel de cazuri.

Cum multa lume nu citeste cu atentie toate paginile contractului, reactioneaza cand este deja prea tarziu sau intreprinde actiuni gresite. De exemplu, daca in contract se precizeaza ca turistii trebuie, initial, sa incerce sa rezolve problema pe loc, acestia pot apela la persoana insarcinata cu asistenta turistica. Daca o reclamatie trebuie facuta intr-un termen de X zile, tot ce depaseste acea data nu mai este luat in consideratie.

Drepturi si responsabilitati

Citeste cu atentie sectiunea destinata drepturilor si responsabilitatilor celor doua parti: compania furnizoare de servicii si tu, in calitate de client. Odata ce stii aceste lucruri, vei putea discuta concret, argumentat si vei avea mai mari sanse sa rezolvi problemele care pot aparea intr-o calatorie.

Sursa: turism.acasa.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

excursiile optionale cazarea
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0877 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013606 (s)