News Flash:

Viata in singurul oras din lume unde s-au interzis masinile. "Pentru mine, aici e Paradisul”

25 Septembrie 2018
183 Vizualizari | 0 Comentarii

In Pontevedra, orasul spaniol care a oprit traficul in centru si a impus reguli stricte de circulatie la periferie, oamenii nu striga unii la altii, sau o fac mai rar. 
 
Nu esti deranjat de turatia motoarelor, de claxoane enervante, de scartait de roti, si nu trebuie sa tipi pentru a acoperi larma iscata de trafic, sunet specific pentru multe orase spaniole.

In schimb, ceea ce poti auzi este cantecul pasarilor, clinchetul linguritelor care amesteca cafeaua sau vocea oamenilor. Profesorii nu trebuie sa stea cu grija ca vreunul din copii ar putea sari in strada.
Miguel Anxo Fernández Lores este primar al orasului din 1999. Inainte de a primi mandatul, traficul depasea, pe strada unde are amplasat biroul, 14.000 de masini pe zi. Dupa ce a devenit primar, luna Lores a pavat cu granit, intr-o singura luna, toti cei 300.000 de metri patrati din centrul medieval.

Centrul istoric a fost mort", spune el, citat de The Gurardian. „Acesta a fost un oras in declin, poluat, si au fost multe accidente de trafic. Majoritatea persoanelor care au avut sansa de a pleca au facut acest lucru. La inceput ne-am gandit sa imbunatatim conditiile de trafic, dar nu am putut sa gasim un plan functional. In schimb, am decis inapoiem spatiul public locuitorilor si, pentru a face acest lucru, am decis sa scapam de masini".

Asa ca au oprit autoturismele care traverseaza orasul si au scapat de parcarile de pe strazi, deoarece oamenii care cauta un loc unde sa parcheze sunt cei care cauzeaza cea mai mare aglomeratie. Au inchis toate parcarile de la suprafata, din centrul orasului, si au deschis parcari subterane si la periferie, cu peste 1.600 de locuri libere si au redus limita de viteza la 30 km / h.

„Daca cineva vrea sa se casatoreasca in zona fara autovehicule, mirele si mirele pot veni intr-o masina, dar toti ceilalti trebuie sa mearga pe jos", spune el. "La fel este si in cazul inmormantarilor."

Beneficiile sunt numeroase. Pe aceleasi strazi in care au murit 30 de persoane in urma accidentelor de circulatie in perioada 1996-2006, doar trei oameni au murit in urmatorii 10 ani si nici unul din anul 2009. Emisiile de CO2 au scazut cu 70%, aproape trei sferturi din calatorii sunt facute cu bicicleta, iar in timp ce populatia altor orase din regiune se diminueaza, Pontevedra a castigat 12.000 de locuitori noi. De asemenea, refuzul autoritatilor de a semna aprobari pentru marile centre comerciale a insemnat ca intreprinderile mici - care nu au putut sa reziste crizei economice spaniole indelungate - au reusit sa ramana pe linia de plutire.

„Problema este ca dimineata, pe cele cateva strazi unde automobilele sunt permise, exista blocaje in trafic", spune Ramiro Armesto, un locuitor din orasul spaniol. „Nu exista nici un transport public de la parcarile auto in centru. Pe de alta parte, am locuit in Valencia si in Toledo, dar nu am trait niciodata intr-un oras cu un trai la fel de usor ca aici". Un altul, Raquel García spune: „Am locuit in Madrid si in multe alte locuri si pentru mine acest oras este ca un paradis. Chiar daca ploua, merg peste tot. Este, de asemenea, un loc minunat pentru a avea copii ".

Lucrarile au fost finantate pe plan local si nu au primit niciun ajutor din partea administratiei regionale sau centrale.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

turatia motoarelor claxoane enervante scartait trafic orase spaniole
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1144 (s) | 34 queries | Mysql time :0.018418 (s)