News Flash:

Zborul cu avionul poate provoca probleme de sanatate

17 Mai 2012
2205 Vizualizari | 0 Comentarii
Zborul cu avionul poate provoca probleme de sanatate
Numeroase discutii s-au purtat in legatura cu riscuri medicale provocate de scanerele de metale din aeroporturi. Totusi, nivelul radiatiilor transmise de cele mai noi scanere este infim. Majoritatea calatorilor se expun insa, fara sa stie, la riscuri mult mai mari. Membrii echipajului de exemplu, sau persoanele care zboara regulat cu avionul, au un risc mai mare sa dezvolte boli precum cancerul, boli mentale, boli cardiovasculare, pierderea auzului si al vazului, etc.

Razele cosmice


In timpul unui zbor, calatorii sunt expusi unei largi game de radiatii venite din spatiu. Cu cat zborul este mai lung, avionul este la o altitudine mai mare si mai aproape de Polul Nord, cu atat este mai mare si nivelul de radiatii. Un zbor intre Beijing si Washington, de exemplu, este echivalent cu o radiografie. Rata oamenilor bolnavi de cancer in randul pilotilor si insotitorilor de zbor este mai mare decat a populatiei. Cercetatorii nu sunt insa convinsi daca acest lucru se datoreaza razelor cosmice sau jet lag-ului.

Jet Lag-ul sau schimbarea fusului orar

Exista mari sanse ca organismul uman sa nu fie proiectat astfel incat sa suporte prea des schimbari de fus orar intr-un interval scurt, de 12 ore. Un studiu publicat in jurnalul The Lancet in 2007, realizat pe baza a peste 500 de studii aviatice, a evidentiat faptul ca schimbarile in metabolismul organismului provin din pricina fusului orar si a oboselii provocate de zborurile lungi. Aceste schimbari in metabolism pot duce la depresie, insomnie, afectiuni ale inimii si chiar la aparitia cancerului. Problemele de scurta durata ale Jet Lag-ului includ oboseala evidenta, pierderea atentiei, iritabilitatea si pierderea apetitului.

Zgomotul si pierderea auzului

Se poate zbura in liniste? Acesta este intrebarea unui articol publicat in revista Popular Science in octombrie 1947. Raspunsul este nu si dupa 60 de ani se pare, zgomotul fiind redus foarte putin. De exemplu, sunetul dintr-un club de noapte este in medie de 100 decibeli. Traficul intens ajunge la 80, o conversatie normala la 60.

O calatorie cu avionul induce un zgomot in cabina de circa 75 decibeli in fata si 85 de decibeli in spate, unde este pozitionat motorul. Unele randuri din spatele avionului ajung si la 100.� Orice calatorie care dureaza mai mult de patru ore, se poate solda cu pierderea auzului. Limita de siguranta stabilita de Institutul National de Sanatate este de 88 decibeli pentru patru ore si 85 de decibeli pentru opt ore. Totusi, cazurile de surzire sunt rare si devin cazuri de studiu medical.

Sindromul low-cost

Daca stai intr-o pozitie incomoda pentru mult timp este mai mult decat o amorteala sau un disconfort. Acest lucru te poate ucide daca se formeaza cheaguri de sange in picioare si urca spre plamani.

Aceasta boala se numeste medical tromboza calatorului, insa in limbajul comun se numeste sindromul low-cost. Aceasta boala nu este o noutate. In Jurnalul de Medicina al Angliei se raporta aceasta boala inca din 1950. Din pacate, scaunele aeronavelor au devenit din ce in ce mai apropiate.

Principalii factori de risc sunt obezitatea, operatiile recente, circulatia proasta, problemele cardiace, varsta inaintata si contraceptia orala sau sarcina. Chiar daca numai 20 de cazuri de embolism pulmonar sunt raportate pe an in timpul zborurilor cu avionul, mii de oameni mor anual din aceasta cauza, imediat sau dupa 30 de zile de la calatoria cu avionul, multe studii aratand ca au legatura cu cheagurile formate din cauza pozitiei.

Bolile

Multi oameni sunt constienti ca pot contacta o raceala sau un virus in timpul calatoriei cu avionul. Principala cauza este umiditatea scazuta din avion, care usuca mecanismul de aparare oferit de mucus, iar factorul de transmitere este multimea de oameni adunata din toate colturile lumii, multi dintre ei infectati cu cine stie ce boli. Riscul de imbolnavire cu o gripa este foarte mare, cam de 100 de ori mai mare decat in cazul celor care nu zboara, potrivit unui studiu realizat de Journal of Environmental Health Research in 2004.

Alte boli mai serioase ar putea fi din cauza mancarii sau din pricina schimbarii de temperatura, umiditate sau altitudine. Adaptarea grea la un climat nou poate duce de la greata la moarte subita. Majoritatea cazurilor de mai sus se aplica calatorilor frecventi, insa riscul cel mai mare il reprezinta epidemiile si pandemiile.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0990 (s) | 24 queries | Mysql time :0.012703 (s)